Home LAW/Streekpaden/etc. Wandelingen Nederland Reizen Buitenland GPS-tracks

Heyweiler: Baybachklamm 10,5km.

GPS
RouteInformatie

De start is op de wandelparkplatz net buiten het dorpje Heyweiler (Haupt oder Dorfstrasse).
Hier staat ook een informatiebord over deze wandeling uit de serie Traumschleifen.
Vanaf de parkeerplaats lopen we onder een portaal door de bossen in en passeren al vrij snel het eerste uitkijkpunt. Even later passeren we de rotsklip van de Barreteley met een uitzicht over het Baybach-dal.
Daarna vervolgen we de route over een hoogte plateau en dalen daarna fors af in het dal van de Frankweiler Bach.
In het smalle dal aangekomen gaan we geruime tijd dit riviertje stroom afwaarts volgen. We steken de stroom verschillende keren over en onderweg hebben we regelmatig een kleine klauterpartij om de wandeling voort te zetten.
Na enige tijd komen we in het dal van de Baybach waar de Frankweiler Bach en de Baybach samen komen.
Vanaf nu gaan we de Baybach stroom afwaarts volgen en even later passeren we de Heyweilermühle en daarna de Schmausemühle. Ook hier is het af en toe behoorlijk rotsachtig en wordt het dus klauteren met behulp van langs het pad gespannen staalkabels.
Waar het dal wat breder wordt zien we verschillende grotten en oude mijningangen waar veel vleermuizen nestelen. Bij de Klocknerskaul zien we eveneens een oude mijngang naast de fraaie picknickplaats.
We hebben nu het dal van de Baybach verlaten en lopen via het Prinzbachtal fors omhoog naar een Hunsruck-plateau en komen even later bij het dorpje Steffenshof waar we even langs de fraaie kapel lopen.
Dan volgt er een steile afdaling in het Stockschlagwald en als we beneden in het dal de Buchbach oversteken volgt er nog een forse klim naar het beginpunt van de zeer fraaie wandeling.